lørdag 15. august 2009

Øsende, pøsende regn...

Våknet opp til et øsende, pøsende regn i morges og det har fortsatt hele dagen. Med andre ord en flott innedag med litt rydding her og der blant annet i gamle frøkataloger.
I går kveld ble jeg lei av melomplantene i kjøkkenvinduet, høstet frukten og fjernet plantene. Dagens bilde er derfor av de to melonene som fortsatt ikke er spist, de er på størrelse med appelsiner. Fordelen med å fjerne melonplantene er at jeg omsider fikk vasket kjøkkenvinduet på innsiden. Det var ikke mulig med alle bladene som slynget seg rundt i hele vinduet.
Av hagerelaterte saker ble det innkjøpt en ny rosmarin i morges da jeg var og handlet, som alltid var det hvitfly på planten og den er satt ut for å fryse ut hvitflyene.
Ellers har jeg i den siste tiden(før alt regnet kom) tørket sitrontimian ute på Ellosstativet og de er nå tatt inn. Har bestemt meg for å fjerne stilker, blomster og brune blad, derfor går jeg igjennom og fjerner blader som has på et glass. Det kommer til å ta litt tid å få renset alle stilkene, men det haster ikke et ypperlig regnværsarbeid...

Ingen kommentarer: