tirsdag 4. august 2009

Den som leter....

I morges da jeg sto opp kl.6.30 ramlet en lyspære på gangen i hodet på meg. Heldigvis knuste den ikke, kanskje trengte jeg å bli opplyst. Det var en ubehagelig opplevelse, som jeg ennå ikke har kommet over, løsningen er imidlertid funnet men det tar noe tid å fikse så jeg slipper å leve i mørket hele høsten.

Dagens blomst er en ny frøsådd av året som jeg har spekulert meg "grønn" på hva jeg har sådd. Har lett igjennom alle frøkatalogene og alle mine ørten frøposer. Verbaskum bestemte jeg meg for og omsider fant jeg ut at det var byttefrø fra Cherie, Verbaskum "Sauthern Charm"
Imponerende at de har spirt og allerede blomstret i hagen, de ble sådd i vår og allerede blomstrer de.

Kun en liten tur i hagen i dag for å befri hagenaboen for mine innvaderende blomkarser og klematisen "sommer snow". Men det er ikke bare jeg som har innvaderende planter, det har hun også med sine rødblada " Lykkekløver" som jeg kaller dem. De sprer seg som ugress og invaderer mine bed, men de er lette å luke bort og det skjer fortløpende. Hagenaboen fikk alle tomatene fra drivhuset, hun ble glad og jeg glad for å bli kvitt dem. Jeg har nok med tomatene på verandaen og cherrytomater er nok min favoritt.

Morgendagens jobb blir å få bilen på EU-kontroll og det er nesten verre enn å gå til tannlegen. Plass er bestilt på verkstedet der den er hvert annet år og heldigvis er det ikke så langt unna der jeg bor og penger til reperasjon har jeg så det er egentlig ikke noe problem.

Det har vært sol og rundt 19-20 grader i dag, med andre ord et deilig ettersommervær.

4 kommentarer:

Herdis sa...

Godt å høre at byttefrøa oppførte seg såpass bra! Her trur eg ikkje dei har spirt ein gong, er sanneleg ikkje sikker. Har i alle fall ikkje blomstra....

Margrethes hus og hage sa...

Så ekkelt å få en lyspære i hodet, da... du ble vel ikke så opplyst av det heller, kan jeg tneke meg ;P

Deilig vær her også i dag. Har fått knepet av alt det som regnet har ødelagt. Komposthaugen vokste...

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Elsa sa...

"Southern Charm" er en veldig fin verbascum. Og så er den flerårig.

Elisabeth sa...

Lykke til på EU kontrollen, håper bilen går greit igjennom, alltid litt spennennde ;)