lørdag 22. august 2009

Skiftende augustvær....

Augustværet er ustadig, 26 grader den ene dagen og 11 den andre. Før i dag var det hagl og tordenbyger, men nå er det bare kraftige regnbyger innimellom.

I går ble gresset klippet og det var godt jeg ikke ventet til idag. Ellers synes jeg stadig at hagen er trøstesløs i dette augustværet.
Gårsdagens bilde er av restene av de rosa isopene og de hvite floksene som blomstrer. Hagen er likevel grønn, selv om jeg nok kunne tenke meg noen flere blomster. Det er ikke så lenge før høstastersen springer ut og de ser ut til å ble flotte i år, iallefall en mengde knopper.

Stadig plukkes det flere blåbær og det er en av hagens gleder på denne tiden. Eplene er nok iferd med å modnes og i går kokte jeg den første porsjonen med eplemos. Det er flere epler på sommerepletreet, men de har ikke begynt å falle ned ennå. På aromaepletreet er det lite frukt i år, mens i fjor var det enormt. Victoriaplommene er ikke modne ennå, det er nok endel av frukten som er ødelagt og må kastes. Men pytt, det blir nok plommer likevel og jeg har nok fortsatt frosne plommer i fryseren etter fjorårets rekordsesong.

Håper regnværet gir seg til i morgen så det kan bli en tur i hagen og plukke flere blåbær, der er sesongen ennå ikke over...

1 kommentar:

Margrethes hus og hage sa...

Det høres så deilig ut å gå i hagen å plukke blåbær :)

Været er så skiftende at det forandrer seg hele tiden... Kaldt, varmt, sol, regn...torden. Hagl har vi heldigvis ikke hatt!

Godt man kan kose seg innendørs :)

Ha en fin lørdag! Hilsen Margrethe