tirsdag 14. oktober 2008

Hekkans hekk.....


Det er hagtornhekken på oversiden av parsellen som er en pest og plage. De hvite blomstene om våren og de røde bærene om høsten er litt ok, men ikke hekken.
Hagenaboen hadde bestilt en mann som skulle klippe hennes og min i høst, men så hadde han ødelagt foten. Så idag måtte jeg til pers, utstyrt med skinnhansker, hagesaks og greinsaks. Prøvde meg med hekksaksen, men greinene var våte og innfiltret i hverandre.
Det er en høydeforskjell på 1 1/2 meter og en gang skled jeg ned gjennom hekken i singlet og shorts. Det sitter ennå i som en skrekk, men var bedre kledd idag og det var bra for det kom stadig regnbyger.
Det som må gjøres, som jeg har visst i flere år er å tynne hekken ut slik at den bare blir 20 cm bred. Det må gjøres inne fra inne fra parsellen og det må gardintrapp til, et langsiktig prosjekt som jeg må få avsluttet.
Hekken på fremsiden av parsellen har jeg fått kontroll over og da blir den lettere å klippe.
I morgen skal jeg skrive om noe hyggeligere.....

1 kommentar:

elle-melle sa...

Håper du kom i mål uten for mange tornestikk. Det er vel slikt arbeid det er lett å utsette tenker jeg.