fredag 17. oktober 2008

Høsthage....


Så ble det frost i natt og is på bilrutene, ikke noe vanlig rim som kunne skrapes men en isfilm. Bildørene var heldigvis ikke frosset, så flasken med Deicer?, var den har vært siden i fjor. Jeg liker ikke å bruke slike stoffer men det er den eneste muligheten for å fjene isfilmen.
Tok en tur for se hvordag det sto til i hagen, da solen hadde begynt å varme litt. De fleste blomkarsene hadde overlevd nattens frost, men det var ishinne på vannet i trillebåren. Fjernet ca. 10 meter med blomkarse, da var begge kompostbingene så fulle at det var svær haug på toppen. Heldigvis synker blomkarsene fort sammen når de fryser, men fortsatt har jeg mye som skal komposteres før vinteren.
Hentet hjem noen epler de henger ennå på treet og klarer seg bra så lenge høststormene ikke kommer. Håper jeg treffer noen barnehagebarn neste uke, i år ble det for mye epler.
Da jeg kom hjem og solen fortsatt skinte, var det tid for høstopprydning på verandaen. Gulvet ble kostet og bøttevis med vann vasket vekk det resterende. Potter er fint plassert på Europris-stativet og tørkestativet er kommet i vinterposisjon.
Jeg må ha fått en alvorlig arbeidsånd over meg, for støvsugeren fikk også skremt vekk de verste hybelkaninene.
God fredagskveld til oss alle!

1 kommentar:

Marit sa...

Ja, den alvorlige arbeidsånden kommer over meg også noen ganger. en trenger den for å bli kvitt hybelkaniner og andre uhumskheter ;)

God helg ti deg også!