fredag 10. oktober 2008

Tålmodighet er en dyd.....


Tålmodighet er ikke min sterke side, mer her er et resultat av tålmodighet eller rettere sagt glemsel.
For et par år siden fikk jeg denne liljen som bytteplante fra Hajal. Den har levd et kummerlig liv i vinduet på soverommet og bodde en kort stund i stuen. I sommer så jeg at den nesten hadde visnet ned og da fikk den litt vann for å se om den kunne reddes. Så ble den glemt igjen og plutselig for en uke siden var den kommet med en blomsterstilk. Den ble sporenstreks flyttet til kjøkkenvinduet og har sprunget ut. Det er seks blomster og de er virkelig vakre.
Det er ellers en regntung dag i dag, men fin temperatur og jeg har vært en tur og tittet på regntunge hager i nabolaget. Litt frisk luft skader ikke sies det, ellers tror jeg det blir en innehelg med gardinsying.
Ha en fin fredagskveld!

3 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Seks blomster, det er da helt utrolig! Den ligner litt på en lilje jeg har, men der er det aldri mer enn 1 av gangen.

God helg!

potentilla sa...

Den var nydelig :)

Vivishagerom sa...

Den var kjempe fin. Jeg har heller ikke så mye tålmodighet når det gjelder slike planter. Derfor har jeg heller aldri fått slike vakkre blomster.
Håper du har det fint i høstsola.