mandag 20. oktober 2008

Stiv kuling og regnbyger....


Så kom den årets første høststorm på en mandag, ikke utevær i det hele tatt. Allyssumen tåler godt været og blomstrer i vei i verandakassen. Ellers er det ikke noe som kan blåse vekk derute, men må sjekke avløpet senere så verandaen ikke blir stående under vann.
Dagen har vært brukt til dypdykk og bestilling av frø fra T&M, mest sommerblomster og fargene blir i hvitt og ulike dype rosatoner.
Grønnsakfrø kjøpes ikke inn foreløpig, men T&M hadde frø av sjalott-løk og det skal jeg nok prøve. I år ble løkene sådd av frø like fine som setteløkene, sjalott-løk er det lenge siden jeg har prøvd.
I Hagetidene som kom før helgen har jeg kikket på utestuene og skal nok sjekke ut endel web-sider igjen. Periodevis har jeg diller med å planlegge ny hagehytte, men lenger har jeg ikke kommet. Det kunne vært kjekt med et bra sted å være inne når jeg er i hagen, men ellers går jeg mest for å være ute.
Så høsten er tid for ny planlegging når været ikke er hagevennlig.

2 kommentarer:

Marit sa...

Jeg tror også at jeg skal prøve meg på å så løk til neste år. Har ikke vært så kjempefornøyd med setteløkene, så jeg vil prøve å så noen løksorter i steden.
Får håpe at høststormen ikke gjør noe skade hos deg da!

Sine sa...

Ja, været er mer dramatisk nå. Det er deilig å være inne i slikt vær. Skulle gjerne hatt ei hagestue, men vinduene duger godt også. Nå er definitivt pleddet mitt tatt fram.