lørdag 28. februar 2009

Fra vår til ny vinter...

Etter gårsdagens vårvær våknet jeg til små snøfnugg i dag. Jeg kan ikke klage, det er bagateller med snø som faller her i forhold til andre steder i landet. Snøen har ikke lagt seg, men det kan være at vi også skal gjennom minst 4-5 vintre til dette året...
Bildet er av Forsythiagrenene som har sprunget ut, det tok en uke og de lyser opp i kjøkkenvinduet. Den grønne plantene i bakgrunnen er noen resteplanter jeg reddet ut av en handlevogn i en matbutikk.

I morges hadde det første Aspargesfrøet spirt, det er en uendelig mengde frø i krukken og det blir spennende å se hva som kommer opp. I tillegg har jeg endel frø liggende i en plastpose med Verumelitt i stuevinduet.

I går gikk det en ny bestilling til http://www.organiccatalogue.com/ , litt smårusk og det viktigste gule limfeller til drivhuset. Gule limfeller har jeg vært på jakt etter lenge, men ikke funnet noe sted de selges, det var derfor greit med en liten bestilling av andre frø.

Utelivet har ikke fristet idag, kald trekk og 3 grader er ikke noe etter 10 grader pluss dagen før.

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Disse vintrene som skal komme å gå,må vi vel bare regne med.
Så spennende med selvsådde Asparges. Ha en fin lørdagskveld.

Gry sa...

Her kom de første små snøfnuggene i 11-tiden, men så kom det mer og mer utover dagen. Men nå går vi over i en ekte vårmåned, så nå kan vi snart begynne å håpe.

Ha en fin lørdagskveld

elle-melle sa...

Det vil jeg og gjøre nå - ta inn kvister til driving. Hvert år pleier jeg gjøre det, men i år har jeg helt glemt det, huff og huff!

Marit sa...

Nydelige forsythia du har drevet! De er kjempefine, og jeg har planlagt å ha en busk i hagen, engang. Det snør her også :-(

Anne på Moseplassen sa...

jeg kjøpte gule limfeller på plantasjen, men fy så dyrt da! En uke på forsytiagrenen hørtes lovende ut, om jeg bare får somle meg til åhente inn...