onsdag 25. februar 2009

Grått, litt blått og nye grønne inne....

Våknet til nok en grå dag, av alle dager er de blytunge grå de verste. Været kan en ikke gjøre noe med har jeg lært, det har bare noe med klær å gjøre....

Tok en tur på et lite senter for litt handling og gikk innom Mester Grønn for å se om de hadde fått inn så-ting. Det hadde de, med hjem ble 2-pakning med vindusbakker og torvbriketter. Hvert år kjøper jeg en ny pakke med vindusbakker fra Vefi, fantastiske små drivhus og så kaster jeg de eldste.
Det Mester Grønn også hadde var et stort stativ med potteplanter til kr.10,-, jeg måtte spørre en ekstra gang om det var riktig pris...
Med hjem ble 3 Dieffenbachia "Green Magic" og de tre glasserte leirkrukkene vasket. Det har vært tid lenge for å skifte ut plantene som sto i krukkene, de er nå pottet om og satt sammen i en annen krukke.

I morgen er månen igjen stigende og det er tid for såing av årets tomater og melon, frøene er allerede lagt i vann....

3 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

heisann, det var da en usedvanlig trivlig pris!
Nydelige planter :)

Gry sa...

kr 10? Kanskje de hadde glemt en 0? :)
Du får jo knapt en sjokolade for kr 10 nå til dags.

elle-melle sa...

Der har du sannelig vært på rett plass til rett tid kan man si!

Grått vær er ille, enig med deg i det, men tåke er det verste synes nå jeg.
Da føler jeg himlen ramler ned i hodet og alt blir tett og klamt.