torsdag 19. februar 2009

Tyven, tyven skal du hete....

I dag har jeg vært tyvaktig og stjålet kvister av forsythia for driving inne. Kvistene er riktignok hentet fra endel av fellesområdet, like ved en av lekeplassene. Pysete som jeg er, var jeg redd for å bli sett og bli tatt på fersken for å stjele, selv om jeg bare tok grener nederst ved bakken. Nå har jeg forsythiagrener i et glass og lurer på om de kommer til springe ut. Samtidig laget jeg noen stiklinger som er satt i jord, de blir plantet utenfor huset hvis de roter seg. For mange år siden hadde vi en forsythia utenfor huset, men noen har tatt livet av den (og det er ikke meg).
I kolonihagen har jeg ikke plass til forsythia, den har en sprikete vekst og er finest når den blomstrer.
Hadde planer om såing i dag og det ble nesten sådd. Noen frø er lagt i vann bl.annet noen
Geranium phaeum"samboto" og noen selvhøsta frø fra lave erteblomster. Andre frø er funnet frem og blir nok sådd i morgen.

Dagens glede er at den frøsådde rødløken "Red baron" og Shalottløken har spirt på kaldt soverom, og da venter jeg bare på vårløken....

Dagens trassige er det uendelig grå været, lave tåkeskyer og restene av snøen. Gleden her er at jeg igjen kan se gresstustene i plenen.....

3 kommentarer:

Sine sa...

Er det ikke lov å "stjele" litt for beskjæringens skyld en gang?
Jeg unner deg tyvegodset og håper du får glede av det!

Gry sa...

Du kan jo bare late som om du "rydder" litt på fellesområdet! Men jeg skjønner deg godt. Har samme følelsen selv dersom jeg knekker av noen "pusekatter" langs en vei. Det kan jo hende at noen synes det ser stygt ut med brukne grener...

elle-melle sa...

Forsytiaen tåler nok at du har tatt noen kvister. Den har jo bare godt av litt beskjæring, selv om det vel ikke er rett tid.
Jeg håper du får noen fine blomster på den! Er sikker på at de er deg vel unt.