torsdag 5. februar 2009

Tur i hagen....

Etter at det sluttet å snø og solen kom frem ble det en tur i hagen....
Jeg skulle bare ta noen bilder, men endte opp med å hente frem greinklipper, greinsag og hagesaksen. Dermed ble det opprydding i urskogen, store Plommegreiner, noen Syrengreiner, en innvandra Lønn, noen lange og uhamslige Kaprifolgreiner og ikke minst noen Hagtorngreiner forsvant i en rasende fart. Så jeg må ha vært i klippehumør da jeg gikk ned....

Det er fortsatt ikke sol i hagegyngen, men var så mildt at jeg kunne sitte ned mens jeg vurderte hva som skulle klippes ned. Pauser er viktige før en skrider til klippe og raseringsverket. Tror jeg fikk ut noe aggresjon men det er stadig mer å klippe. Det er lettere å jobbe i urskogen når det ligger snø og ikke er blader på buskene. Det neste som må tynnes er Skjærsminen, den vokser langt ut over sine bredder. Naboens Bringebær har også invadert urskogen og de skal fjernes, men jeg kan ikke klage en av mine Hagtorngrener hadde vokst gjennom naboens gjerde.

Da jeg kom hjem bestemte jeg meg for å starte utelivet på verandaen. Utstyrte meg med stol med pute, pledd og plassert meg rett utenfor verandaen hvor jeg inntok jeg årets første kaffekopp på verandaen, bare på trass..... Solen skinte fortsatt og det gikk bra til solen forsvant.

4 kommentarer:

Marit sa...

Så koselig hage du har! Det lignet jo nesten på her med snø! ;-)
Jeg har også vært ute i dag, men jeg måkte snø. Det må være fint å kunne starte hagesesongen så tidlig som du kan :-)

Gry sa...

Så fint! Og dere er nok heldigere med været enn det vi har vært. Her har ikke vært mye sol.

Anonym sa...

Alltid like koselig å besøke bloggen din. Det er så koselig å følge med deg på turene i hagen.
Får litt sånn "Portveien"-følelse om du skjønner hva jeg mener:-)

Randines hageblogg sa...

Takk for hyggelige kommentarer....