fredag 6. februar 2009

Nå snør det mye mer enn før...

Siden jeg ikke liker min vinterhage, blir det i dag et bilde fra sommerhagen. Har laget en ny mappe med "nostalgibilder" i dag.

Det begynte å snø tidlig idag og ble opphold mitt på dagen, da gikk turen til den kalde vinterhagen. Kikket bare på det store epletreet og hvilke greiner som bør klippes. Flere ganger rundt treet, gammelt tre som gir skygge til hagegyngen. Men så lenge det går el-ledninger over må det holdes i sjakk uten at skyggen blir borte. Fant en mengde grener som kan kuttes, men var ikke i klippehumør i dag....
Det får vente til en annen dag, når været blir bedre...
Stille i hagen bare fuglene som synger, det er meisene som har startet sin vårsang.... Dagens headingbilde er fra stiklinger og overvintrende planter i hagen som også venter på vår. De ble satt der i høst og jeg regner med at de klarer vinteren, sist jeg kikket var det nye skudd på bl.annet Spireaen.

Fortsatt snør det og jeg håper for barna at snøene holder seg til over helgen. Snø om vinteren er bedre enn langt uti mars og faren for at vi snør inne er ikke overhengende......

2 kommentarer:

Marit sa...

Ja, overskriften din kan jeg skrive under på...Mye hyggeligere å se på sommerbilder enn snø. Her er dessverre faren overhengende for at vi snør inne :-(

elle-melle sa...

I år har jeg også satt stiklinger av diverse busker, blant annet gul blærespirea og en sånn med røde greiner som jeg ikke kommer på navnet til akkurat nå. Noen ganger stopper det helt opp med husken.
Det blir spennende å se til våre om de har satt røtter. Jeg har aldri forsøkt meg på buskstiklinger før.
Her er det også hvitt ute ennå - utrolig!