tirsdag 20. januar 2009

Hodet er luftet....

Omsider ble opphold i regnbygene, litt sol og tid for å lufte både hode og kroppen.
Bilde av snøklokkene er tatt rett nedenfor verandaen der jeg bor, det er sørsiden av huset og der kommer alltid snøklokkene først.

Turen gikk til kolonihagen, det tar bare i ti minutt å gå og jeg hadde bare meg selv og fotoapparatet å bære på. Vanligvis finner jeg en masse unnskylninger for å kjøre og det er greit hvis det er mye som skal med.....
Stille i hagen, solen er kommet litt mer tilbake. Kikket litt i bedene, foreløpig lite på vei opp kun noe løk. Storkenebbene har grønne blad som de har det meste av vinteren. Den sådde primulaen så jeg ikke noe til bare spor etter rådyr i bedet. Det kan være at den primulaen er en delikatesse, Auriklene var ikke rørt de står med grønne blad.
Nå har jeg bestemt hvor jeg skal starte årets haging, det blir i bedet ved hytten. Der var Pulsatillaen på vei opp, sammen med en flott Løvetann. Endel Dueurt skal spas opp og flyttes mot naboparsellen. Ellers blir det nedklipping av stauder.

Vi har ingen snø å skryte av her, bare regn, sol og 5 grader....

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Ser man det, snøklokker på dine trakter og. Ja våren kommer, det er helt sikkkert - og fantastisk deilig.
Tenker du gleder deg til å ta fatt i kolonihagen igjen, det er ikke så lenge til nå Randine!

Gry sa...

Jeg har ikke sett snurten til mine snøklokker, kun julerosene men de har ikke sprunget ut ennå.

Marit sa...

Når jeg ser sånne bilder, så lurer jeg på om vi bor i samme land...
Snøklokkene dine er kjempefine, og jeg lengter vilt og uhemma til hagen er snøfri her. Det er vel ikke før i april, men jeg vet at det blir vår engang her også :-)