tirsdag 13. januar 2009

Skiftende vær....

I dag har vi hatt skiftende vær, litt sol, noe regn ellers fin temperatur. Så lenge jeg kan gå i joggesko er jeg fornøyd med været, rundt 8-10 grader idag.

Fortsatt er det endel ekle julesaker som må bort snarest, restene av julepapir og rydding av kaldt soverom. Der skal nemlig frøsådden bo, derfor har jeg idag besluttet at hovedsådden kommer i februar. Frøsådd som kan bo på verandaen er greit, den klarer seg selv. Det er verre med januarsådd som blir lange stangler og ikke overlever opp-potting. Det er forholdet mellom lys og varme som er problemet. 3 pelliser er på vei opp, salaten http://www.organiccatalogue.com/catalog/images/srrp.jpg er allerede på vei opp, den heter Rape på engelsk og jeg gleder meg allerede til den er spiseklar. Ellers er Chilien sådd og frøene fra Cherie (som bor på verandaen). Chilien har lang utviklingstid, men det har jeg også i januar...

Ellers venter jeg på at husmorgenet snart skal dukke opp igjen, etter juleregjøringen har det vært umåtelig slapt med rengjøringen i heimen. Januarlyset avslører endel skitne vinduer og rot i alle kroker....

Pytt, pytt det får bare være som det vil........

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Ja,nå er tiden inne for å rydde plass til våren. Få vekk jule og vinter og frem med potter, jord og frø. Tiden fremover nå blir jo super spennende, med spirer eller uten.
Det ligger foresten noe til deg på bloggen min.