lørdag 10. januar 2009

Skummelt kjøleskap...

Riktignok har jeg et riktig gammel kombiskap og siden jeg er motstander av bruk og kast har det fått leve lenge på kjøkkenet.
I går kveld gikk lampen og kjøleskapet ble mørkt, sjekka først lampen og deretter temperaturen for å se om skapet var ødelagt. Men nei det surrer og går og holder sine -18 grader i frysedelen.
Men jeg visste ikke hvor mørkeredd jeg var før jeg kikket inn i kjøleskapet uten lys på kjøkkenet i dag tidlig. Riktig uhyggelig med et stummende mørkt kjøleskap om morgenen....
Mandag får jeg sjekke om det er ny pære eller nytt kjøleskap som må til, sånn uhygge vil jeg ikke ha om morgenen.

Ellers har frøene blitt sådd i dag, 6 pelargonfrø, Kinagressløk og to sorter salat. Passelig lite prosjekt på en lørdag i januar. I tillegg har jeg fått frø i posten fra Cherie i dag, Sedum "Turkish delight" og Verbascum "Southern charm" det blir spennende, takk til deg!

Stormen og de store nedbørsmengdene som var varslet må ha kommet lenger nord langs kysten. Riktignok blåser det, men solen har vært fremme og det er 4 grader.

4 kommentarer:

Gry sa...

Her har det vært stiv kuling med storm i kastene. Men nå virker det som om det blåser opp. Vi får holde oss fast.

Anonym sa...

Her blåser det opp i storm i kasta, men nedbøren har vi ikke sett noe til - enda. Tempraturen er i underkant av 10 plussgrader.
Snøen forsvinner fort i dette været.

Ha en fin helg Randine!

elle-melle sa...

Kinagressløk er godt :D
Bare gled deg hvis du ikke har hatt det før og vet hvordan det smaker.
Jeg har en tue som har stått her i mange år. Jeg vet de klarer vinteren ute hvis det ikke blir for mye frost i bakken, noe det sjelden er her hos oss og sikkert ikke hos dere heller.. Dessuten har den nydelige blomster som jeg bruker i buketter.

Gry sa...

Hei,

en utmerkelse til deg på bloggen min!