fredag 2. januar 2009

Små frøgleder......

I dag har jeg skremt en mengde barnåler inn i støvsugeren. Forhåpentligvis er alle julepynten fjernet, men julesken flyttes ikke i kjellerboden før jeg er sikker på at alt er borte. Det eneste som er igjen er lysestakene i vinduene og de blir værende til over helgen.
Stueplantene har fått stell og vann, mer jord får de når det blir varmere ute. Julestjernene jeg kjøpte i begynnelsen av desember lever i beste velgående.... De må få alt for godt stell siden de ikke har strøket med ennå. Primulaen som ble kjøpt i romjulen lever også i beste velgående.
Bildet er av noen av mine frøposer, mine små gleder....
I dag har jeg lagt i vann frø av:
http://www.plantsofdistinction.co.uk/acatalog/lrg_1605B.jpg Geranium Maderense "Gernsey White" 3 frø og
frøene såes i morgen og blir værende i kjøkkenvinduet til glede for meg......
Jeg må lære meg å forkorte lenkene, men det blir ikke idag... Får lese mer i bruksanvisningene hvor det står så grei forklart.
Det har vært en kald dag, uten vind men alt for mange kuldegrader for pyser. Imidlertid er det meldt snø og mildere vær.....

4 kommentarer:

Sine sa...

Godt nytt hageår, Randine!

Marit sa...

Det er fint du allerede er i gang med frøsåing, for det minner meg på at jeg må få satt i gang jeg også. Ha en fin dag!

elle-melle sa...

Ja det må jeg også, få satt igang frøsåinga, altså. Jeg har noen gamle frø som det kanskje er liv i ennå. men ellers har jeg ikke fått somlet meg til å bestille ennå.

Anne på Moseplassen sa...

Bruksanvisning på å lage pen (kort) lenke finner du her

Det er rett og slett en knapp, men du må jo vite hvilken knapp.

Ellers så er jeg svakt i frømodus sjøl nå, men prøver å holde igjenn litt, må uansett rydde planterommet først.