mandag 19. januar 2009

Vintersysler.....




Vintertid er mer innetid og da er det vinterlige aktiviteter som forgår.
Hvis noen lurer på hva som er i kurven under er det restegarn, det er masse restegarn. Derfor har jeg begynt på et nytt lappeteppe i
diagonalstrikk eller Dominostrikk som det heter på dansk. Det er en grei måte å strikke Lappeteppe på uten å måtte sy rutene sammen etterpå.

Restegarnet er mitt favorittgarn Dansk Pelsull, se litt ned på siden så kommer det opp. Jeg har en mengde garn, både restegarn og garn som ennå ikke har funnet sitt bruksområde.

Ellers er frøposer en annen aktivitet, bildet viser bare en brøkdel av alle posene. I dag har jeg funnet frem posene med spiseløk som jeg skal så. Vårløk, rødløk og charlott blir årets satsning, de blir sådd når månen igjen er stigende omtrent om en uke. Plastbokser som det har vært tomater i er klar for såing, det er også plantejorden som ble hentet inn fra bilen idag.

Ellers er jeg stolt av å omsider klart (håper jeg) å legge inn lenker, har lest nøye på forumet hvordan, men det har tatt ett halvår siden bloggen ble startet....

Det har vært sol i dag, men kald trekk. Som ventet har kroppen hyyyylt etter svømmingen i går.

6 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Stilig strikkemønster! Koselig innesyssel, nå skal jeg se på lenka om det er noe for meg :-)

Anonym sa...

Artig måte å strikke på, og så lekkert det garnet så ut til å være.
Legge ut lenker har ikke jeg klart å lære meg enda. Blir vel neste post på læringskurven det:-)

Kos deg meg strikketøy og frøposer.

elle-melle sa...

Takk - det var medisin for sjela i dag!
De lenkene var jo fantastiske!
Linken til Viv har jeg jo fra før på min hobbyblogg, men det er en stund siden jeg tittet inn der. Og den boken MÅ jeg bare få skaffet meg.
Garnet så himmelsk ut.
Har du bestillt det fra dette nettstedet?
Hvordan er det å strikke med?
Og hvordan er det å bruke i klær?
Mange spørsmål dette her, men nå ble jeg ivrig.
Takk ennda en gang:

Randines hageblogg sa...

Til Juni

Jeg har strikket 2 gensere og en jakke i pelsullgarn.De bruker jeg hele vinteren uansett vær.
Garnet er kjøpt i Danmark, for mange år siden.
Hvis du googler på Dansk Pelsuld får du blant annet opp en forhandlerliste.
Gi bare beskjed hvis du ikke finner forhandlere, jeg har liggende flere lenker.....

elle-melle sa...

Takk Randine.
Nå skal jeg se etter og kanskje få bestillt noe garn.

Mari sa...

Blei nyskjerrig på såinga jeg! På kalenderen min så er det fullmåne den 26, er det da en skal så lauk eller er det rett før? Er det bare lauk som skal sås da? Blir ikke plantene ganske store hvis de sås nå? Spennende!!

Mari_