søndag 18. januar 2009

Kuling og regn...

Begredelig søndagsvær med kuling, regn og 3 grader.

Måtte muntre meg opp med å legge inn bilde av Amazonasliljen, den har ikke blomstret på lenge. Den har sturet i det siste, i dag har den fått gjødsel og ny jord på toppen. Så får jeg se om jeg blir belønnet med vakre blomster. Bjørkefikenen fikk også mer jord, det var en potte som måtte tømmes for å få plass til prikling.
5 Pelargoner er priklet og har fått hver sitt lille beger, i tillegg håper jeg å ha reddet de pinglete Geraniene. De vokste bare oppover og hadde liten rot. De har stått for varmt og med for lite lys, ja ja....
Dagen glede er at det første chilifrøet har spirt, egenproduserte frø funker også. Frøene var ferske da de ble sådd, fortsatt har jeg en overvintringsplante med chili på kaldt soverom. Den skal klippes ned og ryddes opp i når det blir litt varmere. Sitrongresset overlever også bra på det kalde soverommet. I drivhuset ifjor frøs det ned et sitrongress i løpet av vinteren. I tillegg til ugress er Sitrongress det eneste gresset jeg dyrker.....

Ellers var det tid for svømming igjen, søndag er en bra dag lite folk i bassenget. Ingen som plasker rundt og alle tar hensyn til hverandre..... Regner med at de kjennes i de ubrukte musklene i morgen.

Har sunget med barnebarnet på telefonen i dag igjen, vi holder oss til "OleBrum" og "Bæ, bæ lille lam", det er passe aktivitet og da sier han "ferdig" når det er nok.
I morgen skal jeg skrive ut en CD med bilder fra julen, han husker ennå at han satte stjernen i toppen av treet. Datteren er forhåpentligvis ferdig med Diplomoppgave i mars, så de kan komme ut av studenttilværelsen....

Ingen kommentarer: