mandag 29. juni 2009

En "Avstikker"...

Siden musene hadde spist opp trekket på standmadrassen jeg bruker i hagen, både å ligge på under epletreet og i en gammel trestol, bestemte jeg meg for å kjøpe en ny. Dro på bensinstasjonen kjøpte bensin, strandmadrass og en søndagsavis, gikk inn og betalte. Sent i kveldingen begynte jeg å lure på om jeg hadde betalt for bensinen,ringte til stasjonen for å sjekke og det hadde jeg ikke.
I dag tidlig dro jeg ned for å betale bensinen, da var det jeg ble kalt en "avstikker", en som stikker av uten å betale for bensinen.
Så lærte jeg noe nytt i dag også og må nok bli flinkere til å sjekke hva jeg betaler for og å ta vare på kvitteringer, ellers kan jeg skylde på varmen...
Det blir lite haging utenom å vanne og holde seg i skyggen. I dag har jeg fortsatt vaskingen av potter det er et greit arbeid innimellom, nå er alle vindusbrettene og småpottene klar for neste såperiode. Det gjør det også ryddigere på verandaen og snart går det kanskje an å bevege seg litt derute. Chilien ble pottet opp i går den har allerede en mengde grønne frukter, nå har den fått plass på Ellosstativet. De som liker varmen er lusene, så nå er lusesesongen i gang på verandaen. I første omgang er det salaten som frister lusene og jeg kniper vekk de jeg kommer over. Ellers synes jeg snart overgartnere kunne velsigne oss med noen ettermiddagsbyger, men det ser dårlig ut.
Det har vært 27 grader og delvis overskyet i dag, litt varm vind fra sør blåser innimellom...

4 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Haha, ja det kan nok skje den beste :) Men ikke så kjekt å lure på om man har gjort opp for seg, da...

Må innrømme at jeg ikke er så flink med pottevask og den slags, jeg børster av dem og setter dem på plass.

Ha en fin kveld :) Hilsen Margrethe

Marit sa...

Det kan gå i surr hos noen og enhver i denne varmen.

Enkelte byger håper jeg det kommer her også, for nå er det knase tørt overalt.

elle-melle sa...

Godt at du kom på det iallefall, bedre sent enn aldri. Jeg tenker de på bensinstasjonen satte pris på at du kom tilbake:)

Jeg håper på regn om natta, hvis ikke kan bare regnet holde seg vekk litt til.

Vivishagerom sa...

Skyld på varmen for da skjønner alle deg. Kan jo være litt gøy å ta en avstikker noen ganger......
Kos deg i varmen.