tirsdag 16. juni 2009

Sol og vind...

I flere dager har det vært sol, kjølig og sterk vind, det er et slitsomt vær synes jeg. I hagen er tørt, men jeg innbiller meg at det bare er det øverste jordlaget som har tørket ut. Staudene klarer seg bra og det gjør gresset også, det eneste som blir vannet er squashen, kaldbenken og drivhuset.

Dagens bilde er av minimelonen som bor på verandaen og jeg håper at innsektene gjør en innsats og polinerer. Tomatene blir i allefall polinert og kommer stadig med frukter, selv om de fortsatt er små og grønne.

I dag har jeg klippet endel grener i buskaset bak hytten, det er mer vindstille innerst i hagen. Litt gresskanter ble klippet, men lukingen får vente til jorden ikke er så tørr lenger.
I drivhuset er det godt og varmt og der vokser tomatene så det knaker, men fortsatt er de grønne. Jordbærene i drivbenken er i ferd med å bli modne og det gleder jeg meg til...

Temperaturen ligger mellom 8 - 12 grader og vinden blåser fra de fleste retninger, men det er et ganske vanlig forsommervær på våre kanter.

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Her er det også sol og vind, men en følelse av sommer likevel. Temperaturen er ikke overvettes høy, men jeg går nå bare i t-skjorte og capribukser. Herlig å slippe langbukser og ulljakke.
Mangolden venter jeg litt med å plante ut. Den står fint i drivhuset en stund til.

Margrethes hus og hage sa...

Høres litt kaldt ut... Det er litt mer sommer her, selvom jeg nok skulle sett at gradestokken viste litt høyere temperatur :)

Høres ut som du har hatt en god økt i hagen været til tross. Jeg har nok ikke fått gjort annet enn å knipse bort bladlus ;)Og knipse bilder.

Peonen vet jeg ikke hva heter. men jeg har lappen i en forsvunnet pappeske sammen med alt av hagebøker. Jeg er egentlig ganske nøye på å vite slikt, så det irriterer meg litt at jeg ikke finner alle mine hageblader/bøker/planer/lapper :)

Ha en fin kveld :)

Elsa sa...

Her frister det ikke til uteaktiviteter i hagen. Så i dag har jeg tatt en økt i drivhuset, stelt pelargonier og gjødselvanna alle pottene som står der.
Kunne i det minste ta av meg jakka inne i drivhuset.