tirsdag 30. juni 2009

Siste junidag...

Det er litt vemodig at juni snart er over og at vi går inn i juli i morgen, selv om været er sommerlig. I dag var temperaturen litt lavere rundt 20 grader og overskyet, det var deilig.
Dro tidlig ned i hagen for å vanne og det var tørt i drivhuset og alle bedene. Omsider er mangolden kommet på plass i grønnsakbedene, da anser jeg meg ferdig med planting av grønnsaker for i år. Den første squashblomsten har omsider åpnet seg, ertene vokser sakte i år. Agurkurt, ringblomster og blomkarse har begynt å springe ut, da blir det straks mer farge i grønnsakbedene.
Dagens bilde er av kattehale og blodstorkenebb, det lyser opp med rosafarger i bedene. De hvite G.Phaeum er snart avblomstret og jeg har startet nedklippingen av blomsterstilkene. Det er tid for å høste frø av storkenebb og jeg startet med G.renardee som allerede har modne frø.
Mens jeg jobber i hagen planlegger jeg hvilke planter som må flyttes og hva som skal skiftes ut, men det blir ikke før til høsten. Alt skal få blomstre over sommeren, mens jeg gleder meg over blomstringen og overser feilplasseringene...

5 kommentarer:

Hanne~Rita sa...

Hei! :)
Oppskriften ligger på garnstudio.com
Har strikket masse derfra. Du kan skrive ut oppskriftene gratis. Bare skriv tøfler i feltet for hvilke plagg du søker etter.
Lykke til

Hanne~Rita sa...

Ps. Her er en link:
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=546&lang=no

Herdis sa...

Ja, det er nok lurt å vente til hausten med flytting av planter. Det er det eg også seier til meg sjølv. Uansett må eg jo vente til det kjem litt regn, for nå er det tørt over alt. Juni er ein herleg månad, da er alt så friskt og nytt. _ men nå får vi glede oss over juli! Ha ein fin onsdag:-)

Margrethes hus og hage sa...

Det er vanvittig tørt her også. Vanner og vanner!

Det høres så deilig ut å ha egen grønnsakshage. Det må bli et prosjekt til neste år!

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Marit sa...

Ja, nå er juni historie. Sommereen går så fort, og jeg skulle ønske at den varte mye lenger enn den gjør.

Det er best å overse feilplantingene til høsten ja. Jeg har også mye som skal flyttes på, men jeg skal ikke flytte de nå i varmen.

Ha en flott dag!