torsdag 16. april 2009

Dagens hvite....


Dagens hvite er narsisser utenfor huset der jeg bor, de er så uendelig mye vakrere enn de gule påskeliljene. Disse to ser i tillegg ut til å ha funnet sammen...
Massasjen i går har i tillegg til å løsne muskler også løsnet endel gamle vårsanger som "Det er vårdag i skogen..." av Thorbjørn Egner og andre gamle sanger fra søndagskole og barneskolen. I og med at naboen ovenpå er på jobb har jeg kunnet synge for full hals, skrekk og gru.
Det ble en liten tur til hagen for å sjekke ut og egentlig ser det bra ut bortsett fra at gresset snart er klart for klipping. Lerkesporene og Maria nøkkelblom blomstrer, det gjør også de små blå scillaene. Løvetennene vokser som et uvær men har foreløpig ikke blomstret.
Var i hagen for å hente hjem malingen til verandakassen, som er den samme som på hyttens listverk. Penslene lå i samme pose som malingen, og verandakassen gjøres klar for maling.
Ingen vits i å plante verandakassen før den er malt...
Dagens glede var en av jordbærplantene(de remonterende) som blomstret i drivhuset. Plantene har en tendens til å bli lusebefengt og blir derfor enten hengt opp i et frukttre eller i en krok utenfor verandaen.
Plutselig oppdaget jeg i dag på NRK at "I sørhellinga" egentlig var programmet "Søderlege" som jeg tidligere har sett på SVT. Programmer bør ha samme navn så det går å forstå hva det dreier seg om. Ellers har jeg igjen begynt å se "Drømmehagen" på DR1, det går under kategorien "stresshaging" som jeg ikke er så begeistret for. Ferdig hage på to dager den kjøper jeg ikke, for haging er en prosess som ikke lar seg gjennomføre på 1.2.3...

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Nei hagen blir ikke til på et par dager, det er sikkert. Her blir den visst aldri ferdig. Det er alltid noe som skal gjøre, trekkes fra, legges til osv. Men det gjør jo ingenting for det ville blitt for kjedelig bare å nyte.
Jeg er enig de hvite påskeliljene er de fineste. Jeg har noen som er både gule og hvite, de er ikke så verst de heller. Ellers hører jo påskeliljene til i vårhagen enten de er gule eller ei, synes jeg.

Godt å høre at du har det litt bedre etter behandling:)
Håper det varer.

Marit sa...

Hvite påskeliljer er aboslutt noe av det vakreste som finnes innen løkblomster! Hvite blomster er bærre lekkert ;-)