søndag 5. april 2009

Palmesøndag...

Påskepynten i heimen er forsytiagrener som blomstrer flott.
I går letnet tåken tidlig og det ble både litt kolonihaging og stolhaging på verandaen. I hagen fjernet jeg en mengde mose fra bedene, det var mye folk i hagen i det fine været. Hagevannet er satt på, så jeg får snart åpne mitt og satse på ingen lekkasjer. På verandaen ble Chilien pottet opp, nå står Pellisene for tur. Jeg mangler leirkrukker eller må flytte gressløken som bor i krukkene.
I dag dro jeg med forsyninger til påskegjestene som er på vei fra Bergen. Vedsekker, barnereise-seng, sengetøy og mat. En uendelig mengde med plastposer, ikke noe for meg med plastposefobi. Disse nyutdanna barneforeldrene har ikke bil, så jeg må trå til. Det var kald trekk ved sjøen, men solen varmer fort opp den lille hytten.
Regner ikke med at det blir noe haging de nærmeste dagene, planlegger litt rydding av uteområdet ved hytta. Det er et utall av plast og skrot som kommer inn fra sjøen i løpet av høsten og vinteren. Det er nok også et greit arbeid for den lille 2-åringen, vi kan også kikke på Vårkålen som blomstret der ute...

2 kommentarer:

Marit sa...

Så flott påskepynt du har da! Forsythia er fine å drive inne til pynt. Godt at tåken lettet litt i dag da. Får håpe at finværet holder seg da :-)

Vivishagerom sa...

Håper du får en super påske med masse sol.