tirsdag 14. april 2009

Våren er her...

Allt spretter ut i en rasende fart og det går ikke å følge med lengre... Buskene grønnes, løvetannen har begynt å blomstre i tillegg til alle andre vårblomster.

Her foregår ikke mye haging, kun raske turer på verandaen. Stadig krangler ryggen på tross av alle tiltakene som er satt i verk. Å slappe av er ikke enkelt når en tenker på det som en skulle ha gjort. Jeg går noen runder med meg selv for å finne ut om koloniparsellen blir for mye arbeid, om verandahaging og rydding utenfor huset blir nok. Hvis jeg skulle få anfall av abstinens så er det nok å ta fatt på rett utenfor døren. Det var dagens akk og ve...

All vårpryd i verandakassen er avblomstret og fjernet fra verandakassen. Foreløpig har jeg satt ned to Kinesiske gressløkplanter. Det er praktisk å ha dem så nær huset, lett å klippe av det som jeg vil ha. Gulrøttene spirer i melkekartongene, det spirer også i de fleste potter. Det som er mest spennende er http://eline.impecta.se/images/prod250/6505a.jpg Rosenaurikel som jeg sådde i høst. Kanske blir det krydderurter i verandakassen i sommer, mange muligheter er det nå som våren har kommet.

Etter to dager med gråvær har det omsider klarnet litt opp i ettermiddag og temperaturen er bra. I morgen står aromaterapi for rygg og nakke på programmet. Rødvinen er drukket opp for denne påsken uten nevneverdig bedring...

6 kommentarer:

Mari sa...

Så flotte de perleblommene var :) Er ikke sikker på om jeg har sett sånne før.

Her er det grått og det har blåst endel i dag. Nå har det vert grått siden søndagen så nå får det vere nok. Nå vil jeg ha SOL igjen ;)

Får håpe at litt aromaterapi kan løsne litt på ryggvonten. Ikke noe moro å ikke være i form :( God-bedrings-klem fra bushen.

Elsa sa...

Kranglete rygger er noe herk. Håper aromaterapien hjelper deg så du blir bedre.

Her har det vært et nydelig vårvær siste dagene. Og ugresset spretter opp, særlig løvetann.

God bedring med ryggen Randine:-)

Marit sa...

Huff, kranglete rygg er ikke noe særlig godt, nei. Det er nok ikke lett å velge bort kolonihagen tenker jeg. Det kan jo hende at ryggen bedrer seg. God bedring!

Vivishagerom sa...

Så leit at ryggen ikke vil være med, særlig nå på denne tiden av året.Håper den blir bedre, slik at du kan kose deg i hagen.
Super fin den auriklen du har sådd, blir spennende.
Nyt dagene fremover og god bedring med ryggen.

Bønna sa...

Det er store forskjeller rundt omkring i landet nå mht hvor langt våren er kommet. Her ligger vi nok noe etter selv om det endelig er snefritt.

Det er vel bedre å glede seg over det man får gjort enn å bekymre seg over det man ikke rekker ? Håper du blir bedre i ryggen :)

elle-melle sa...

Ja nå går det i rasende fart - herlig!
Men det der med å ikke få gjort det en vil eller ønsker p.g.a vondter er ikke greit! Jeg håper du finner en løsning som er til å leve med. Her har hagen stort sett klart seg selv de siste par årene, men jeg håper stadig at det skal bli noen fart på både den og meg.
God bedring Randine:)

Og du - kinesisk gress er godt og så har den nydelige blomster.