tirsdag 28. april 2009

Etter regn kommer sol...

Dagens bilde er en villtulipan som lener seg til salvien, i ferd med å springe ut. Siden lerkesporene nesten er visnet ned ble det Løyntnantshjertenes tur til å toppe bloggen.

Våknet til sol i dag, men det er stadig kjølig om morgenen. Det var vått i hagen etter gårdagens og nattens regn, så regnbuksen måtte på.

Kaldbenken ble klargjort for plass til årets vårløk og reddiker. Spadde ned hvite syriner mot hagenaboen. Klippet som vanlig gresskanter, snegler og fjernet noen løvetann langs et av bedene. Kikket i alle bedene på alt som er på vei opp, våren er grøssende vakker...

På verandaen har jeg sådd 3 squash, det er en passe mengde planter i hagen. Har ryddet og rotet litt, flere planter må flyttes ned i hagen for å få plass til såing av årets grønnsak. Ellosstativet er stadig fullt og noe må flyttes.

Dagens frustrasjon er at jeg ikke kan finne den lille radioen min med øretelefoner, sist ble den brukt på søndag på verandaen. Den ligger i en liten hendig plastboks og jeg trodde den var med i hagen i går. Sporløst forsvunnet eller lagt på et smart sted, i kjøleskapet er den ikke og den var ikke i drivhuset hvor jeg var i går. Kjøper nok ny eller alternativt ny mobil med radio. Den hører til de små tingene som en blir avhengig av eller har glede av.

Det er stadig sol og temperaturen er opp i 14 grader, tror det er meldt bra vær fremover.

-

6 kommentarer:

elle-melle sa...

Er det løytnatntshjerte fra i år du har bilde av?
Min er ikke kommet riktig så langt ennå. Den hvite har så vidt startet blomstringen, men den røde venter litt ennå. Det er stadig for kaldt for både meg og mange blomster.
Squash har jeg ikke sådd ennå, men det er vel snart på tide. Det blir i så fall den eneste grønnsaken som blir sådd her i år. Tomater har jeg kjøpt og agurker skal jeg og kjøpe når de kommer.

Marit sa...

Så flotte løyntnantshjerter du har! Mine har så vidt fått bladene opp av bakken...

Våren er grøssende vakker, ja. Det er et like stort under hvert år at alt våkner til liv igjen.

Får håpe du finner igjen radioen din da!

Gry sa...

Løytnantshjerte er en av de første plantene jeg fikk i hagen, så dem er det minner med! Synd de ikke holder seg så lenge i vase inne.

Elsa sa...

Løytnantshjerte er en god gammeldags staude som hører med i en hage. Fin er den også når den står der full av hjerter.
Håper du finner igjen radioen din snart.

Ha en fortsatt fin uke:-)

Randines hageblogg sa...

Ja Juni bildet av løyntnanthjerter er fra i går. nettopp sprunget ut.

Anne på Moseplassen sa...

jøss, har du løytnantshjerte i blomst allerede du da!
Morsomt med våren, hvor ulikt den kommer og går i ulike deler av landet :)