lørdag 18. april 2009

Det spirer og gror...

Det gror nesten fortere enn jeg klarer å følge med, dagens bilde er av årets frøsådd av Spansk Kjørvel. Myrrhis Apiaceae odora
http://eline.impecta.se/images/prod250/3186a.jpg fra Impecta.
Impectabildet viser bare avblomstrede planter det var rart synes jeg. Jeg gjorde det idiotiske å så alle frøene og dermed spirer det som bare pokker. I følge Impecta skal de bli 1 meter høye, men så leste jeg i en urtebok at de ble to. Det gjenstår å se, men det kan jo bli min nye duftende hekk mot naboen.

Det var frost i natt, plantene klarer seg bra det er verre med meg som er ferdig med vinterkulden for i år. Tok en liten tur i hagen og fikk omsider tatt årets første plenklipp. Lerkesporene i plenen ble ikke klippet, humlene skal få hygge seg med å samle honning.
Det ble en rask tur i hagen, fortsatt har ikke vårmodusen satt inn...

Verandaen er fortsatt et bedre sted å være når det er kald trekk fra et eller annet sted, men fortsatt er det april og slett ingen sommer.

Ønsker alle en fin (hage)helg uansett vær!

5 kommentarer:

Marit sa...

Det var frost her også i natt. Det er ergelig at ikke den nattefrosten kan gi seg. Vi får håpe at varmen kommer snart!

elle-melle sa...

Det er egentlig tid for plenklipp her også, men mannen er på bortekamp med fotballaget så plenen får vente til over helga.Det er hans jobb å klippe plenen.
Imgen minusgrader her, heldigvis.

God helg i hage og på veranda eller hvor du måtte være:)

Maiblomst sa...

Deilig hagevær, men enda ei stund til sommar. Av ein eller annan grunn brukar det å vere kaldt rundt 17. mai?!? Eg har hatt store planar om å få georginene i jorda, men har ikje klart det enda. Får gjere eit nytt forsøk i morgon!

Unknown sa...

Tror det var mot frost i natt her også. Sånn er det når det er klarvær. Ja ja.
Men plenklippen har jeg ikke tatt enda. Får vente til "kirketiden" er over her og sette igang tror jeg. Håper bare klipperen virker etter vinteren. Ha-ha!

Elin sa...

Heisann !
Klippe plen må vi snart til med her oppe på nordvestlandet også, selv om det har vært en kald trekk fra nord.
Takk for besøket inne hos meg , alltid hyggelig å få kommentarer.
Ha en fin hageuke !