fredag 10. april 2009

Vakkert påskevær...

Det regner om natten og det er greit, det tar også noe tid før det klarner opp, men klage over påskeværet det går ikke...
I går måtte jeg spørre en hagenabo om vi kunne jobbe i hagen i påsken, det mente hun bestemt så lenge vi ikke bråkte med maskiner.
Dagens bilde er av de frøsådde G. Maderense som er flyttet ned i kaldbenken i hagen, frodige er de men de ser litt skrøpelige ut.
Jeg gleder meg mest til å se http://www.plantsofdistinction.co.uk/acatalog/lrg_1605B.jpg den hvite. Hvis de blomstrer og jeg blir begeistret kan det være at jeg overvintrer en av plantene.
I går ble hageklærne vasket, regnbukse, varmedress og en gammel overtrekksjakke, de tørker fort og er allerede i bruk igjen. Det er alltid litt fuktig på denne tiden av året i tillegg har det blåst fra sør de siste dagene.
I dag har jeg snakket med flere av hagenaboene som også er igang med en tidlig våronn. Det er godt det ikke bare er meg som jobber på Langfredag. Klippet ned endel stauder og tok endel stiklinger av Oktoberbergknapp som var på vei bort fra moderplanten. Vårens opprydning er et greit sted å starte.
Ettermiddagene brukes på verandaen, avslapping, planlegging, rydding og litt opp-potting. Hvis været holder kan verandaen bli vasket, foreløping er det rydding som foregår og det tar sin tid.
Det har vært 15-16 grader nå på ettermiddagen og lettskyet vær...

2 kommentarer:

Gry sa...

Her er hagesentrene åpne hele påsken, så det er vel en grunn for det....

Marit sa...

Så godt å få gjort så mye på en fredag da ;-) Jeg har ingen betenkeligheter med å jobbe på helligdager, men unngår å bråke da. Men å rake, klippe og rydde kan da ikke gjøre noe? Fortsatt god påske!