fredag 17. april 2009

Sol ogt stolhaging...

Dagens bilde er fra den vakreste blomsten jeg vet om nemlig Hvit Blomstervandrer, Tradescantia+Andersonia. Nå har jeg imidlertid alt for mange i verandakassen. To planter skal jeg beholde men ikke resten. Årsaken til at de må flyttes er at ellers får jeg ikke plass til det som jeg vil ha i kassen dette året. Grunnen til at de bor i verandakassen er at sneglene liker dem også. Derfor er de flyttet til verandakassen. Første gang jeg så blomstervandrer var i Danmark, og var så heldig at jeg fant en blå som ble med hjem i en avsagd plastflaske. Men da jeg fant en hvit på den lokale planteskolen var det gjort, hvite er alldeles fortryllende og de blomstrer fra juni til ut august.
Hvis noen ønsker seg et eksemplar er det bare å sende PM, jeg legger dem ikke ut på bytteringen for jeg ønsker ikke noe tilbake.
Ellers har jeg lest i Elsas blogg at dagen i dag da skal en ikke gjøre så mye, derfor har jeg bare sol og stolhaget. Det har blitt kjøligere og en kald trekk fra nord, men det er over 10 grader om dagen så klage det går ikke...

2 kommentarer:

Marit sa...

Jeg synes du er flink som stolhager. Jeg får aldri tid til det av en eller annen grunn ;-)

elle-melle sa...

Stolhaging og litt hagevandring har jeg og gjort i da.
Hadde besøk av AnitaH2 og det var faktisk mulig å sitte ute å spise. Det er første gang i år.

Blomstrervandre er nydelig. Jeg har den blå og er veldig glad i den.