onsdag 15. april 2009

Flott vårvær...

Takk for alle hyggelige hilsener, det varmet godt!

Dagens bilde er hvit vårlyng fra en av turene i nabolaget, den hvite lyser godt opp og den startet blomstringen tidlig.

Dagens glede har vært en liten marihøne i verandakassen, den klatret i sitontimianen. Ingenting er så søtt som små marihøner, håper den trives og blir værende. Det blir ofte lus på chiliplantene og det kunne være greit med levende bekjempning.
I et anfall av hageinspirasjon har jeg lagt i vann ringblomstfrø, som foreløpig får bo på verandaen. Vanligvis slenger jeg bare ringblomstfrøene rett ut i bedene og regner med at de havner i jorden når jeg luker.

Massasjen har nok løsnet endel av den stive ryggen, men jeg sa nei takk til nåler(akupunktur) og annen diagnostisering pysete som jeg er. Får se hva morgendagen bringer, vurderer også å prøve Naprapati som et alternativ.

Flott sol og god varme i dag med 15 grader og folk ser ut til å være på vei ut av sine vinterhi...

4 kommentarer:

Berit sa...

Godt å høre at ryggen blir noe bedre, fortsatt god bedring!
Du har så søte lerkesporer i vignettbildet ditt!

Mari sa...

Enda en fin kvit blomst Randine :)Er inne i en hvit periode tror jeg. Klær i fingrene etter å så mer. Har ikke plass til så mye mer men hvem bryr seg om plass hehe... Men for å kunne så må man ha jord og mannen har fått befaling (huff var nesten det gitt...) om å kjøpe en sekk til meg i morgen så jeg får sådd til søndagen.

Bra at det har løsnet litt hvertfall. Litt er bedre enn ingenting :)
Mann min har prøvd nåler og han syntes det hjalp. Han som satte dem sa at det ikke skulle gjøre vondt hvis den som stakk gjorde det riktig :)

15 grader du... og sol... nice 8D

Gry sa...

Uff, ingenting er så ille som ikke å få gjort alt du har lyst på med en gang. Og så gjør du for mye for tidlig.

Sommerfugler har jeg sett nå men marihøner har jeg tilgode å se i år. Gleder meg til den første.

Marit sa...

Godt at ryggen er blitt bedre, ja.
Jeg holdt på å kjøpe hvit vårlyng her om dagen, men så lot jeg det være. Var ikke sikker på om den ville klare seg her. Jeg er også glad i hvite blomster!