søndag 26. april 2009

Deilig vårvær...

Dagens bilde er fra en av skvallerkålskogene, jeg har ikke så mange men de finnes i hagens yttergrenser. Bakerst i hagen blir de begrenset av Fager- og krypfredløs som jeg synes er de beste plantene til å kvele skvallerkål. Mot hagenaboene derimot må det lukes, det har vært dagens hageprosjekt i dag. Ble ikke ferdig, men fikk tatt en god del. Egenlig synes jeg ikke skvallerkål er så vanskelig å fjerne, men jorden var tørr og da er den hardere.
Hagenaboen fikk 5 tomatplanter og en melonplante, der fikk jeg noe avsetning på tomatene. Vi bytter og jeg får låne litt strøm av henne og det er praktisk.
Hun var rimelig hysterisk og trodde hun hadde funnet en Harlekein-marihøne, men jeg prøvde å berolige henne med at marihøner har ulike farger. I morgen skulle hun gå til avisen med den, så vi får vente og se utfallet. Jeg holder en knapp på en avart av vanlig marihøne til det motsatte er bevist.
I går var det dugnad i blokken og vi har hatt container, fikk kastet endel men aldri nok synes jeg. Containeren er imidlertid full som alltid og det er alltid mer som skulle vært kastet både i lofts- og kjellerbod.
Det har vært et strålende vær de siste dagene, sol, litt vind og flott temperatur...

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Vårrydding hører med og en container er aldri nok. Vi samler på utrolig mye rart.
Det har vært deilig vær på Lillehammer i helga, og jeg fått ordna masse i hagen.
Håper vi kan får mange slike dager fremover.
Ha en fin uke, Randine.

Anne på Moseplassen sa...

jeg har en lenke til en flott marihøneplansje i denne bloggposten, om dere har lyst til å sammenligne utseender:
http://moseplassen.blogspot.com/2008/06/marihner-vanlige-norske-og.html