mandag 4. mai 2009

Alpeklematis og epleblomstring...

Dagens bilder er begge fra alpeklematisen "Ruby"s blomstring, den vokser ved foten av et et gammelt epletre som også gir god skygge i hagen om sommeren. Klematisen er noen år gammel og i år er det flott blomstring, så den får pryde bloggen en tid fremover. Det gamle epletreet har såvidt startet blomstringen og epleblomster er vakre.

I dag tok jeg i bruk den "nye" Flymoen, hvem som bekymret seg mest av meg og hagenaboen som har solgt den til meg er ikke godt å si. Jeg fikk instruksjon og en mengde forskrekkelige historier om skader ved bruk av motoriserte kjøretøy. Pysete som jeg er tok det litt tid å finne ut hvordan den virket og så gikk jeg igang, plenen(gresset), mosen, ugresset og engkarsen forsvant i det grønne. Alle lemmer og tær er i behold og flottere har plenen aldri vært. Så nå er jeg reddet for plenklipping for en liten stund. Da håper jeg å få startet på andre preserende ting i hagen, som det andre store grønnsakbedet som må ryddes opp i før det plantes.

Det har vært fint vær men kald vind idag, nå har det imidlertid begynt å regne og regnet var meldt...

5 kommentarer:

Mari Anne sa...

Det var en god idé, clematis og eple. Da kan jeg jammen meg koste på meg en clematis til.

Marit sa...

Så nydelig bilde du har tatt! Clematis og epleblomster var flott i sammen. Godt at tærne dine er like hele. De er ikke til å spøke med alle disse motoriserte duppedittene vi omgir oss med ;-)

Elsa sa...

Fine bilder av klematis og epleblomster.
Nå ser det ut som vi skal få værforandring, iflg. værmeldinga på NRK. Håper bare frosten holder seg unna.

elle-melle sa...

Det var nydelig med klematis i epletreet.
Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre det samme, men så er jeg redd for at det skal bli vanskelig å plukke eplene. Er det bare tøv å tenke sånn?
Kaldere og mye vind her i dag, og nå kom det også litt regn.

Vivishagerom sa...

Jeg får bare mere og mere sans for Clematis. Disse klatre plantene som slynger seg over alt,og att på til kommer med fantastiske blomster. Herlig. Jeg har 5 stk som jeg ikke har funnet plass til enda, ingen problemer.