onsdag 6. mai 2009

Stadig kald mai...

Stadig kald mai det var 5 grader i morges men temperaturen steg til 9 ut på dagen med kald vind.
Dagens bilde er fra de gule lerkesporene(jeg vet de heter noe annet) har såvidt begynt å blomstre under hagtornhekken.
Det ble en liten tur i hagen i dag også og omsider har jeg klargjort det siste grønnsakbedet for sesongen. Bedet er ikke spadd opp men jeg har fjernet overflateugresset; bjørnemose, en mengde små thaibasilikum(moderplanten må fjernes) og gule lerkesporer som har funnet veien dit. I tillegg fant jeg en liten storkenebbspire som har kommet fra et av de andre bedene, den får stå foreløpig. En av grunnene til at jeg ikke spadde opp bedet er at det var en mengde Agurkurt og ringblomstspirer på vei opp av jorden og de vil jeg gjerne ha endel av sammen med grønnsakene, jeg fjerner senere de som står i veien for grønnsakene. Nå er det klart for flytting av melkekartongene med gulrøtter til hagen, de må vekk fra verandaen så jeg får plass til frøsådden av grønnsaker.
Da jeg kom hjem fikk jeg sådd maisen i en av vindusbakkene, så nå bor de på et soverom foreløpig. Det var noen ledige bakker og de ble fylt med Allyssumfrø som skal ned i hagen litt senere. Allyssum er flotte til å fylle bedene med og blomstrer helt til frosten kommer.

Etter endel heftige regnbyger har det klarnet opp men temperaturen er for lav synes jeg...

2 kommentarer:

Gry sa...

Så nydelig headingbilde! Du får virkelig gjort mye i hagen. Jeg synes tiden flyr fra meg.

Sine sa...

Enig i Gry her! Du får gjort så masse.

Jeg kopierte jo gulrotsåinga di, og nå har jeg satt kartongene i pallekarmen hos meg. Det blir spennende.