søndag 24. mai 2009

Utsikt fra hagegyngen...







Dagens bilder er etter inspirasjon fra Charlottes uhøytidelige konkuranse og tatt fra hagegyngen i kolonihagen i dag. Det jeg ikke begriper er hvorfor de i alle dager ikke vil ligge på linje, men det får så bare være...
Koloniparsellen er ca. 200m2 og 10x20meter vanlig størrelse i hagen og jeg er glad den er avlang. Hagegyngen står innerst i hagen et godt sted å sitte litt mer uforstyrret enn lenger fremme i hagen hvor hovedstien går forbi.
I øverste bildet sees syrinbuskaset og stammen til det gamle epletreet som gir god skygge om sommeren, der vokser også alpeklematisen og en Nelly Moser.
Neste bilde viser det meste av hagen, med sort plastbøtte til ugress og den røde regnjakken som er kaster av fordi enten så regnet det ikke eller jeg ble varm. Mine klær pleier å bli strødd rundt i hagen etter som temperaturen endrer seg. I kaldbenken dyrkes jordbær og vårløk dette året, hvis en ser langt bak kan fjorårets tørre kompostbinge sees. Heldigvis er den skjult bak en en hekk og vises ikke så godt fra stien, den skal også dekkes av blomkarse med tiden...
Siste bilde viser drivhuset med sine tomater og endel rot, der er en stol og den er ofte okkupert av hagejakker og sitteundelag som jeg bruker under knærne når jeg hager eller har som sitteunderlag i stolen avhengig av årstid.
Det har vært en grå dag bra regnbuksevær, det var mindre folk i hagen enn hva det pleier en dag i mai...

7 kommentarer:

Røsslyng sa...

så koselig kolonihagen din ser ut til å være :)

Marit sa...

Fin utsikt du har i hagen din!

Wenche sa...

Flott utsikt du har fra gyngen, ser ordentlig koselig ut i den kolonihagen din :-)

Mari sa...

Så fint å se noen oversiktbilder fra hagen :) Ser ut som en koselig plass du har laget deg der. Flira da jeg las at du legger fra deg klær overalt etter hva slags vær det er, der har vi noe til felles. Har lagt fra meg både jakke og tskjorte i dag og måtte på jakt da sola forsvant hehe Bra vi bor for oss selv :)

Elsa sa...

Så fint å få se oversiktsbilder fra hagen din. Riktig koselig hage du har.

elle-melle sa...

Kolonihager er en super ting. Jeg kjenner ei som har en her i byen og hadde det ikke vært for at jeg egentlig har mer enn nok med min egen hage så kunne jeg gjerne hatt en slik en jeg også. Her er det foreløpig litt lite organisert for grønnsaksdyrkning, og det er noe jeg har lyst til å drive med.
Men kanskje blir det plass når den delen av hagen vi har holdt på ornde opp i de siste to årene blir ferdig.

Takk for titten inn i din hage.

Vivishagerom sa...

Den utsikta skal du jo ikke klage over. Koselig!!