fredag 1. mai 2009

Velkommen mai...

1. mai kom med vakkert vårvær, musikk i gaten av det lokale skolekorpset og flagg som vaiet i vinden, kan en ønske mer...

Det var mye folk i kolonihagen som det ofte er på fine dager, kafeen hadde også åpnet i dag.
Jeg ryddet i bringebærene som stadig går ut over sine grenser, lukte løvetann og annet ugress. Fikk løsnet fjorårets kompostbinge og planlegger å flytte komposten til bringebærene, slik at jeg kan starte en ny kaldkompost.
Tomatplantene i drivhuset synes jeg allerede hadde vokst siden i går, ellers var det varmt i drivhuset.

Fredeligere var det på verandaen, deilig stolhaging og etter en tid ble det opp-potting av tomatplantene som skal bo på verandaen og sitrongresset ble også pottet opp. Årets grønnkål er sådd og en mengde små hvite anisisop ble priklet, de siste må fortest mulig flyttes ned i hagen pga plassmangel.

Det å vaske verandaen er bortkastet arbeid, for i det neste øyeblikk søler jeg på ny med jord og gulvet blir like skittent. Vasket en maskin med klær og for første gang i år blir de tørket på verandaen, deilig å få de ut for å tørkes.

Temperaturen har steget hele dagen og er oppe i 18-19 grader, mens det før i dag var strålende sol har det nå skyet over.

3 kommentarer:

Marit sa...

Mai er en herlig måned, det er helt sikkert. Det har vært deilig vær her i dag også, hele 20 grader!
Jeg har også tørket klær ute i dag, og de lukter så godt når en tar de inn :-)

Vivishagerom sa...

Jeg skal også få plantet mine tomater i drivhuset i morgen. De venter nok på bedre jord. Supert vær her i dag også. Kos deg videre i helga.

Røsslyng sa...

Det er en herlig men travel tid nå.

Ha en fortsatt flott helg! :)