mandag 25. mai 2009

Verandahaging...

Takk for alle hyggelige hilsner om utsikten fra hagegyngen, siden jeg ikke liker å vise frem mitt rot ble det valgt. Egentlig er kolonihagen et flott sted å være, det bare hender at det gror meg over hodet og da kan det være bra å se den på litt avstand...

Dagens haging hvis en kan kalle det det har foregått på verandaen og har bestått i å vanne frøsådden på Ellosstativet, her representert ved en ny lavendel og all frøsådden av brokkoli og mangold fortsatt er spirene små.
Dagen har ellers vært brukt til litt vekk rydding av vintertøy, nødvendige telefoner, hårklipp og handling. Årets første is ble inntatt på verandaen med en kopp kaffe, endelig var jeg klar for is.

Det blåser endel, men temperaturen har steget betraktelig opp til over 16 grader, derfor er alle plantene vannet en ekstra gang i dag...

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Det er flott å kunne hage fra verandaen også!
I dag har det faktisk vært tilnærmet varmt her, jeg har hatt en dag med jakka på og av, på fordi det blåser og av fordi sola skinner og varmer mer enn før.
I morgen er det meldt regn så da blir det vel innedag tenker jeg.

Marit sa...

Det bildet ditt av den hvite syrinen er så nydelig!

Gry sa...

Heldig er du som kan hage fra verandaen! Her er det å se fra stuevinduet. Regn, regn.