søndag 10. mai 2009

Kort haging...

Stadig kort haging, dagens bilde er fra ellos-stativet på verandaen.
Lavendelen, ulike salatplanter som burde vært pottet opp, sitronmelisse med lus og i forgrunnen en mengde hvite anisisop som burde vært i hagen.

Tok en rask tur i hagen for å sjekke tomatene i drivhuset, de klarer seg bra men fikk litt mer vann. Vann fikk også plantene i kaldbenken med vårløk og jordbær. En av jordbærplantene har startet å blomstre, men det tar nok noe tid før bærene kommer.
Sørvesten gir en kald trekk i hagen og jeg ser frem til nordavinden som hagen ligger i le for.
Til og med på verandaen er det for kaldt når sørvesten går i kuling og været er grått. Prøvde å drikke ettermiddagskaffe derute, men måtte trekke inn...

Til natten er det meldt 4 grader, hagen bekymrer jeg meg ikke over men mai temperatur er det ikke. Ellers er jeg i rute med våren og må begynne å glede meg over det som blomstrer og det som er i ferd med å blomstre. Syrenene står i knopp og venter bare på varme...

4 kommentarer:

elle-melle sa...

Slik er det her og, for surt i vinden til å hage. Vi gikk en liten rusletur i dag i stedet.
Og du jeg vil gjerne ha mangold frø fra deg. Sender en PM.

Sine sa...

Ja, det er litt vel surt nå, synes jeg. Jeg savner en hagegnist, og tror det kan ha noe med været å gjøre. Skulle gjerne fått litt mer varme. Men det skal gå opp mot 12-13 grader mot 17. mai, så det blir jo iallefall litt bedre.
Tenk hvor deilig mai var i fjor...

Vivishagerom sa...

Jeg venter på varme jeg også. Nå har liksom alt stoppet opp litt, men jeg håper på bedre tider i løpet av uka.
Ha en fortsatt fin søndag.

Marit sa...

Det er da ergelig at vi i nesten hele landet skal ha en sånn kald vind! 4 grader om natten var ikke mye hos deg synes jeg. Får håpe det ikke blir frost hos deg da!