torsdag 7. mai 2009

Stiv kuling, regn og sol....

Stiv kuling, regn og litt sol er ikke hagevær, spesielt når vinden er kald fra sørvest...

Dagens bilde er fra tulipanene utenfor huset der jeg bor, de er beregnet for å blomstre til 17 mai men det kan jo ikke løkene vite?
Bak tulipanene tror jeg det er bladene til Montefresia som allerede er på vei opp, de skal ikke blomstre før til høsten.

Etter å ha gjort klar gulrøttene for hagen måtte jeg innse at det ikke var dagen for å gå i hagen. Tok derfor en rask tur til kirkegården, greit å sjekke opp hva som bør gjøres. Klippet litt gress og lukte litt, fikk en gren i hodet som blåste ned fra et tre.
Min søster vil gjernel ha Betunia(som jeg kaller begonia) på kirkegården i sommer og det er helt greit. Vi klarte ikke å bli enige om tid for planting, det var årsaken til at jeg tok en rekognisering for å se om det bare kan vente.

Hadde planer om å ta en liten tur i kongens hage for å se om han var ferdig med plantingen, men etter å ha fått en gren i hodet gikk turen hjem. Neste uke får jeg sjekke hva kommunen har plantet i kongens hage og hvor langt tulipanene har kommet der.

Noen spiser planter i verandakassen, det er enten snegler eller fugler. Pelargon og en ringblomst var spist i går kveld og jakten fortsetter...

5 kommentarer:

elle-melle sa...

Kuling, regn og sol omhverandre her også. Heldigvis har det vært mest regn om natta.
Men vinden er lei, det frister neimen ikke til uteaktiviteter.
Jeg har heldigvis ikke fått noen gren i hodet, det høres ikke bra ut. Håper den ikke skadet deg.

Mari sa...

Huff da! Flaksende greier er ikke bare bare :0 håper du ungikk varige men ;)

Snegler i varandakassene høres ikke bra ut. Håper du finner krea!

Marit sa...

Huff da, en grein i hodet er ikke til å spøke med. Du får ligge på sofaen og ta det med ro. Denne vinden er mildt sagt grusom! Her har potter veltet i vinden så hardt har det blåst.
Flotte tulipaner som er foran skjema, men det viktigste er jo at de blomstrer :-)

Elsa sa...

Det er samme været hos deg som vi har her.
Ikke noe kjekt å få fallende greiner i hodet.
Jeg trosset meg til noen økter ute mellom bygene. Det var hustrigt, men fikk da unna noe av det som står på jobblista for våren.
Nå håper jeg vi får litt mer varme i lufta igjen.

Vivishagerom sa...

I dag har det vært surt og kaldt på Lillehammer også. Det eneste jeg har gjort i hagen er å kaste utover resten av hønemøkka.
Håper du får tatt knekken på det som spiser på plantene dine. Sånt er ergelig.