søndag 15. mars 2009

Årets Plantasjetur...

Siden jeg har fødselsdag i dag og fikk tulipaner fra barn, barnebarn og barnefar i går er de dagens bilde.

Plantasjen er ikke mitt favorittsted, hadde jeg invitert min søster med. 26 rundkjøringen måtte forseres og søsteren hentes på halv-veien. Svogeren min er en hyggelig og hendig fyr og han fikset en
fjær på vindusviskeren i bakruten på bilen min mens vi var på Plantasjen.

I tillegg var han blitt engasjert i fødselsgaven min som var et inne og ute-termometer med sensor ute. Det var han klar til å sette meg inni og forklare hvordan det funket da jeg kom....
På Plantasjen handlet min søster mer enn meg, selv om jeg hadde lang liste var det ikke alt jeg fant. Det var ikke bare oss som var på Plantasjen en søndag i mars, parkeringsplassen var nesten full. Det er en søndagsutflukt i distriktet å dra til Plantasjen. Men jeg er fornøyd for med hjem ble en pose såjord, fire nye potteskjulere til 70%, ny hekksaks fra Fiskars og en stikling av Millon Bells "Pink Morn". Det var godt utvalg i stiklinger, men for meg som dyrker i jorden og ikke vil ha så mange krukker klarer jeg å la være å kjøpe.

Utetemperaturen nå kl.18 er 7 grader i følge mitt nye termometer og det er fortsatt lyst ute.

11 kommentarer:

elle-melle sa...

GRATULERER med dagen!
Nydelige tulipaner du har fått:)

Du har jammen vært heldig med været på dagen din. 7 grader kl 18 er jo slett ikke verst. her er det nå kl kvart på sju litt over tre grader. Jeg håper sola kommer sterkt i morgen og varmer litt mer enn i dag for jeg har planer om å rydde litt i noen bed.
Plantasjen er ikke mitt favoritt sted heller, men jeg er da innom sånn dann og vann.

Sine sa...

Gratulerer så mye med dagen, Randine!

Plantasjen er grei nok. På denne tiden av året finnes det ikke så mange alternativer, og da fungerer den veldig bra.

Gry sa...

Gratulerer så mye med dagen!

Jeg husker da Plantasjen bare var østpå, og hvor vi (jeg) sukket over hvor heldige de var....

Berit sa...

Gratulerer med dagen, og med de aldeles lekre tulipanene!

Mari sa...

Gratulere med dagen ja, ikke verst å få så flotte tulipaner! Nydelig farge :)

Blei litt paff da jeg las 26 rundkjøringer... det var heftige greier!! Her i Drangedal har vi hele 1stk og den er laget sånn at biler har en tendens til å kjøre i autovernet på glatta... smart laget serru ;)

Anonym sa...

GRATULERER med dagen!

Tror jeg må ha en tur på Plantasjen jeg også snart. Der er det jammen lenge siden jeg har vært innom.

Bønna sa...

Gratulerer med dagen.

Ja Plantasjen.. Det jeg liker best der er faktisk at man får gå i fred.. Kikke litt og til en viss grad la seg inspirere. Sjeldent jeg kjøper særlig annet enn jord der jeg heller.

Elisa sa...

Gratulerer med overstått, Randine!

Marit sa...

Gratulerer med vel overstått bursdag, Randine! Nydelige tulipaner :-)

Mariann sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mariann sa...

Gratulerer med overstått. Selv om det har vært grått i dag er vi halveis i mars og har den lyse tiden foran oss. Ønsker deg en mild og fin vår.