søndag 8. mars 2009

Skiftende søndagsvær...

I natt blåste det stikker og strå og det raslet på verandaen, men jeg sto ikke opp for å sjekke hva som raslet. Var en stund bekymret for leirkrukkene på Europrisstativet, men de klarte seg bra. Bildet er av Erantisen som fortsatt blomstrer og en Primula innkjøpt etter jul som har startet å blomstre igjen.
Våknet opp til sol og vindstille, men solen har kommet og gått hele dagen. Tok en liten tur i kolonihagen, raket mose og ryddet rundt blåbærbuskene. Er litt usikker på hvor mye av blåbærgrenene som har frosset ned i vinter, men venter før jeg klipper ned frosne grener. Noen av grene er grå, mens det spirer på andre.
Prøvde å sitte på verandaen, stadig vekk forsvant solen bak en sky og det ble kaldt, så det ble ikke så lenge jeg holdt ut. Ettermiddagskaffen ble imidlertid inntatt i vattert bukse og jakke...
Omsider har tomatplantene kommet i større potter fortsatt står de i kjøkkenvinduet. Det er litt for kaldt til å sette dem inn på et av soverommene, de får bli i varmen en stund til. Alle 4 melonplantene har spirt, de blir også værende i kjøkkenvinduet. Derfor måtte jeg flytte endel andre stueplanter for å få plass til frøsådden...
Det er meldt kjølig vær hele uken, men hvis solen kommer frem blir det straks bedre å være ute.

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Vi har hatt snøvær i hele dag. Det laver ned, og foreløpig er det ingen lysning. Fryktelig greie - det er VÅREN nå, og da skal det tine og renne i gatene.
Å sitte med kaffen ute her, nei det må vi vente lenge på. Men jeg tok med meg kaffekoppen i lysthuset i dag og da ble jeg i litt bedre humør. Det spirer og gror og det er en herlig følelse.