torsdag 26. mars 2009

Innehaging i mars...


Surt og kaldt vær og utelivet frister ikke i dag, det har gått ut over stueplantene...
Har egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe flere orkideer, men fristelsen ble for stor i dag da butikken hadde tatt inn et stort parti. Det var mange blomsterknopper og den ble en glede på en kald dag i mars.
Da jeg sist var på plantasjen kjøpte jeg nye vårgrønne potteskjulere som var firkantet. Dermed måtte alle St.pauliene pottes over i firkantpotter.
Det gikk bedre enn forventet, jeg stappet dem brutalt ned i jorden og fylte litt ny jord på toppen. Som alltid hadde jeg oasis i bunn av krukkene, så slipper plantene å bli stående i vann. de gamle hvite pottene ble vasket og raskt fylt opp med andre stueplanter Tror det må være behovet for forandring om våren, som får arbeidet i gang.
Stuevinduet mot gaten ble også vasket.
Tidlig innlegg i dag pga meldt driftsstans hos blogspot...

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Å ja det er godt å stelle med noe inne når det er så surt og kaldt ute.
Her er det heller ikke utevær, det blåser kal vind og jeg orker rett og slett ikke være ute. Temperaturen er bare snaue 3 grader. Men jeg er veldig glad for at det ikke snør.

Mari sa...

Kvite orkideer er fine :) Har bare såvidt vert ute i dag så kan ikke si hvordan været er i Porsgrunn i dag. I drangedal var det minus 7 da jeg reiste litt over 8.30. Kaldt nok for å si det sånn :)

Trivellig å pusle med inneplantene litt også. Har tenkt å potte om mine snart, men må handle noe jord først. Fordel å ha noe å fylly på med ;)

Nå går ferden til innvandrerbutikken for å kjøpe grønnsaker før jeg setter meg på bussen heim igjen.

Ha en fin kveld med innekos i kulda :)

Marit sa...

Nydelig hvit orkide du hadde kjøpt! jeg er veldig glad i hvite blomster, så jeg ender stadig opp med hvite orkideer og andre hvite blomster. Jeg misunner deg arbeidslysten. Vinduet ditt ble veldig flott!