torsdag 12. mars 2009

Vårpryd...

Vårprydløkene jeg kjøpte i fjor og spadde ned i verandakassen i høst er på vei opp. Riktignok er det denne som er kommet lengst, men mange er i startgropen. De trenger nok litt mer sol og varme for å komme litt lenger.

Sol og varme har vært fraværende i dag, gråvær og litt regn har preget dagen. Vinduene er vasket på utsiden, det er bare tre vinduer mot gaten. Praktisk å gå ut i regnklær og vaske vinduene, nå er det gjort til påske...

I går kom de gule limfellene og frøene fra organic gardens, 5 feller for £5 var en grei pris synes jeg. Tollvesnet hadde kikket i pakken uten at jeg vet hvorfor, prisen var langt under tollgrensen.
Jeg har ikke hatt store problem med utøy i drivhuset foreløpig, bortsett fra lus på Auberginene. Tomatplantene har ikke hatt noen utøy, heller ikke andre planter.
Jeg håper bare ikke at bier og humler som kommer inn i drivhuset går i limfellene. De driver jo med pollinering av tomater og andre planter og de vil jeg jo ha i drivhuset. Så jeg må nok følge litt med når limfellen settes opp, hva som går i dem.

I morgen er det meldt bra vær igjen, "annehverdagvær" kaller jeg det...

3 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

oooo heldiggrisen som har blomstring :)
Ellers så er det vel bedre å ha tollere i posten enn utøy i drivhuset ;) thihi

Mari sa...

søt den blomsten var :)

Marit sa...

Ja, du er heldig! Jeg blir nesten dårlig når jeg ser sånne bilder...
Kos deg med vårpryden, den var virkelig lekker!