tirsdag 24. mars 2009

Fin marsdag...


Våknet til sol og kaldt vær, rim og nattefrost er det ennå.
Bildet er fra gårsdagens tur og det er en Tybast som blomstrer i nabolaget, fantastisk med slike små busker fulle av blomster.
I det fine været ble det en liten tur i hagen. På vei inn i drivhuset skvatt jeg til og det gjorde også katten på vei ut. Jeg pleier å ha drivhusdøra litt på gløtt for å få fuktigheten ut av huset, men den må ha stått litt for mye oppe siden katten kom seg inn. Den hadde det nok bra i det solvarme drivhuset, mens hagens villkatter vil jeg ikke ha der så nå er døren nesten lukket. Den løp over i naboens hage, der bor det katter under verandaen.
Lukte litt gress på vei inn i bedene, fjernet bjørnemose og litt ugress. Kikket som vanlig på ting som burde gjøres og hva som skal prioriteres. Det viktigste blir gjort først og det andre får bare være. Men sesongen er ikke begynt ennå og det er lite folk i hagen.
Vannet blir snart satt på og da må drivhuset vaskes det er en av en av høstens synder.
Det blir i allefall ikke i morgen for nå er det meldt dårlig vær de neste dagene....

4 kommentarer:

Villrose sa...

Hmmmmm. Da ligger du vel en måned eller to foran meg. Tysbasten er gjerne den første ville, på bar kvist. Nydelig!

elle-melle sa...

Jeg husker godt første gang jeg så tysbast i blomst, det gjorde et sterkt inntrykk. Den stod inntil en husvegg og fikk det både lunt og solrikt. Men det som gjorde at jeg la så godt merke til den var at den stod i full blomst midt på vinteren, i februar. Det er noen år siden jeg så den og har alltid siden ønsket meg en, men de er så giftige at da barna var små skygget jeg unna, og nå er det barnebarn....
Jeg får heller beundre den i andres hager.

Gry sa...

Det ser så pent ute med sol og greier, men vinden er isende kald. Krokusene mine ser ganske tufs ut nå.

fru Sandeggen sa...

Hmm, ja, jeg har visst sådd tysbast. Nå venter jeg bare på blomsterprakten...

Sitrontimian ankommet. Tusen takk :)

Hilde