fredag 6. mars 2009

Litt ny vinter...

I morges våknet jeg til nye snøfiller "Sildafiller" kalte vi dem på denne årstiden. Det var når vår- eller vintersilden kom inn til kysten, store flak med snø som ikke la seg på bakken. Det har stort sett regnet hele dagen, men nå har det begynt å sludde igjen.

Helgeværet som er meldt er ikke av de beste, men kanskje kan det bli vasket noen vinduer ute imorgen???

De oppskremte tomatplantene er snart klar for opp-potting, hva i alle dager skal jeg med så mange tomatplanter??? 12 planter har jeg ikke plass til, men de blir nok pottet¨-opp alle sammen.

Omsider er en av melonplantene på vei opp, grøssende med de små grønne som plutselig kommer frem. Det skal være noen russiske små vannmeloner fra http://www.plantsofdistinction.co.uk/acatalog/0526.jpg , og jeg gleder meg umåtelig uansett hva det blir. 1 skal være på verandaen og to i en selv-vanningskanne i drivhuset i kolonihagen.

Ønsker alle en fin helg uansett vær og føreforhold...

3 kommentarer:

Mari sa...

Her har det også tomatfrøa spirt ganske bra. Kanskje det blir sånne tilstander som Miamaria blogga om i går(?) Så lenge en klarer å holde dem nogenlunde til de skal ut hvertfall. tomatplanter er stas og snart er det gulrot-i-melkekartong-såing for min del. Må det hvis jeg i det hele tatt skal ha egne gulrøtter. Gulrøtter på friland får jeg ikke til...
Ha en fin kveld :)

Anonym sa...

Tomater har jeg ikke sådd i år. Fikk nok for en stund av det mislykka forsøket jeg hadde i fjor.
Her har vi hatt rene vårdagen i dag, men tør ikke tro at vinteren har sluppet taket helt enda.

Ha en fin helg:-)

Marit sa...

Når det snør hos deg på denne tiden av året, så må det jo være litt spesielt. Men det er jo fint hvis du får pusset vinduer i ruskeværet, for det må en jo gjøre innimellom uansett. Ha en fin helg!