lørdag 28. mars 2009

Sløv lørdag...

Enkelte dager blir det ikke mye gjort, eller rette sagt ingen ting.
Egentlig er det deilig med slike "sløvedager" eller kanskje ikke???

Bildet er av årets frøsådd på kaldt soverom, Aspargesen er i live og det dukker stadig opp nye spirer. Geranium Maderense både "Gernsey White" og den rosalilla klarer seg bra. Det er endel som burde vært priklet, bl. annet Stemødrene og noen hvite Anisisop. Jeg venter på sol og varme så jeg kan potte opp på verandaen, men nei bare gråvær selv om temperaturen er bra...
Har vært en tur igjen og kikket etter hvitveisen og tok en tur langs vannet som ligger like ved. Hvitveisen står også på stedet hvil, mens skvalderkålen popper opp. Om våren elsker jeg skvalderkål, den har en slik kraft og lukter fantastisk når den lukes opp.

I morgen er det meldt sol og det håper jeg slår til.

Pelsullgarnet fra gårsdagens innlegg finnes her; http://www.danskpelsuld.dk/, der fins det en forhandlerliste og mange av dem har nettbutikk. Ellers finnes garnet i to tykkelser og jeg bruker det tykkeste (som egentlig ikke er tykt).

1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Fint spire bilde. Det er gøy når det spirer og gror.
Jeg skulle ønske at lørdagen min også kunne være litt sløv, men med små barn så går det i hundre. I morgen skal jeg prikle og kose meg.Gleder meg veldig til det. Klem