fredag 27. mars 2009

I disse kalde tider...

I disse kalde vinterelige tider blir det ikke blomst eller plantebilde, men derimot det som holder meg varm gjennom vintermånedene...

En kofte jeg strikket for mange år siden, grunnmønsteret er fra Per Spooks genser til et jubileum i Husfliden på 70 eller 80-tallet. Bordene er selvkomponerte og doble, knappene er gamle mønstrede metall-knapper fra min barndom. Garnet er dansk pelsull, som er mitt favorittgarn.
Egentlig vil jeg gjerne legge den vekk for vinteren og den er allerede vasket for å bli lagt vekk men tatt frem igjen.

En annen gang skal jeg skrive om en av min favorittgenser også i pelsullgarn. Kanskje også den norske pelsull-luen jeg kjøpte i Danmark på et Fåremarked (Hassel gård på Jylland) for mange år siden. Jeg kunne ikke motstå den norske luen, tenk at noen hadde strikket det? Den har vært brukt i årevis og ingen har lik. Vi som ikke er så "tjukke" i hodet må bruke lue om vinteren og solhatt om sommeren.

Forhåpentligvis er jeg tilbake i morgen med et innlegg om blomster, planter eller hage, dette ble et digresjonsinnlegg...

God helg til alle uansett vær!

6 kommentarer:

elle-melle sa...

En nydelig jakke!
Den så riktog god og varm ut.
Du har skrevet om dette garnet før og jeg har sjekket ut adressen, men har ennå ikke fått bestillt noe derfra.
Nå må jeg snart se å få fingeren ut, for dette garnet har jeg veldig lyst til å prøve.
Tenk det snør i dag, guffent og utrivelig vær med andre ord.

Gry sa...

Den var flott, og så er det så kjekt med plagg vi har år etter år.

Marit sa...

Kjempeflott jakke! Det er noen gensere og jakker som en blir veldig glad i. Dette pelsullgarnet, er det å få tak i her i Norge? Eller har du en adresse til utlandet?

Elisabeth sa...

Vakker jakke, jeg husker faktisk dette mønsteret ;)

Vivishagerom sa...

God helg til deg også. Vi har snø om dagen,men den går sikkert bort etter hvert.
Kjempe flott jakke.

Sine sa...

Digresjonsinnlegg er hyggelig!