søndag 29. mars 2009

Stadig kaldt vær...

På tross av at løkeneblomstrer utenfor huset, er det fortsatt alt for kaldt for meg. Frysepinner som venter på vår vil slett ikke ha frost i slutten av mars...

Var en liten tur i kolonihagen og kikket, det frister ikke å jobbe men jeg stakk ny kantlinje mot den andre hagenaboen og spadde opp 1 m2 av et av grønnsakbedene.
Katten har funnet ut hvordan den får opp drivhusdøren og jeg har gått til det drastiske skritt å sett en bøtt med isvann med en stekeform på toppen + en bøtte med løk + en avsagd hagtorngren oppå den rett utenfor døren. I tillegg hvis katten fortsatt skulle klare å åpne døren står det en plastrive + spade til å falle over den. I tillegg har jeg tatt hjem varmedressen og en overtrekksjakke som lå på en stol i drivhuset. De siste skal på vask så raskt som mulig, de har nok vært et godt sted for katten på nattestid...

Tidligere i dag sjekket jeg grønnsakfrøene og det er mer enn nok for denne sesongen og kanskje flere. Som vanlig sår jeg grønnsaker jeg liker å spise: brokkoli, grønnkål, mangold, mais, squash og erter. Det er for tidlig å så ennå, må vente til jeg kan ha sådden på verandaen.

Solen kom frem på ettermiddagen og da gikk det å ta ettermiddagskaffen på verandaen.

4 kommentarer:

Elsa sa...

Her har det vært en fin dag, nesten påskestemning ute.
Værmeldinga lover ikke så veldig bra vær til uka da.

Ha en fin start på uka Randine:-)

elle-melle sa...

Godt å høre at det er flere enn meg som er fysepinner. Jeg kan ikke fordra å fryse og da venter jeg med å jobbe ute til jeg kan nyte det.

Vivishagerom sa...

Alltid like spennende å åpne bloggen din, for jeg er så spent på dagens bilde. Super fine vårblomster du har i dag.
Vi har hatt en super fin dag i dag,og sola har virkelig varma og det begynner å bli sørpette og våt i veiene. Helt supert.

Marit sa...

Vi er nok flere som er frysepinner! En må kle seg godt, så blir en ikke så lett forkjløa. Takk for linken til pelsullgarnet. Da kan jeg engang prøve å bestille det fra Danmark.